25 Aralık 2012 Salı

Esad’ın askerlerine İran’da eğitim

Esad’ın seçkin birliği Cumhuriyet Muhafızları’nın iç savaş taktikleri İran’ın Devrim Muhafızlarından.

Özgür Suriye Ordusu askerleri ile ordu arasında çıkan çatışmalarda birçok askerini kaybeden rejimin müttefik ülkelerden eğitim desteği aldığı belirtildi. Onlarca general Türkiye ve çevre ülkelere kaçarken, yakın zamanda 350 rütbeli askerin Rusya’da eğitim aldıktan sonra ülkeye döndüğü kaydedildi. Le Figaro gazetesi, Esad rejiminin elit Cumhuriyet Muhafızları’nın ise İran Devrim Muhafızları tarafından eğitildiğini öne sürdü. Aynı kaynaklar geçtiğimiz aylarda 8 bin seçkin Suriyeli Cumhuriyet Muhafızı’nın eğitim almak üzere İran’a gittiğini belirtti.

2 üs daha direnişçilerde 

Suriye’de rejime sadık 8 bin askerin geçtiğimiz aylarda İran’a giderek, özel eğitim gördüğü ortaya çıktı. Muhalifler, Şam’da biri askeri iki hava üssünü ele geçirdi. Dünkü çatışmalarda 37 kişi yaşamını yitirdi.

Burası Halep

UNESCO’nun “Dünya Mirası” listesinde yer alan Halep, ağır bombardımanın etkisiyle hayalet kente dönüştü. Bir zamanlar Suriye ekonomisinin nabzının attığı kentte, ekmeğin poşeti3, benzinin litresi 2, mutfak tüpü ise 44 dolara yükselmiş durumda.
Kaynak: Sabah Gazetesi – 06.12.2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder