4 Şubat 2012 Cumartesi

İran’ı küçümsedim bedelini ödedim

ABD’nin Irak’tan çekilmesinin ardından başlayan Sünni-Şii gerginliğinin merkezindeki Irak Cumhurbaşkanı Yardımcısı Tarık El Haşimi, İran’ın Irak’taki nüfuzuna karşı durmasının ve savaşçı olan Sünnileri barışçı hale dönüştürmek için verdiği çabaların bedelini çok ağır ödediğini belirtti.
Sumaria News’e konuşan Haşimi “İran’ın Irak’taki nüfuzuna hep karşı durmam, 2003’ten beri silaha sarılmış ve isyancı kesilmiş Sünni kesimi barışçı olması için ve siyasi hayata girmesini sağlamada verdiğim mücadelenin bedelini çok ağır ödedim. İran, Irak’taki nüfuzunu gizlemiyor. İran Genelkurmay Başkanının ‘ABD Irak’tan çekildikten sonra İran’ın Irak’taki nüfuzu genişleyecektir’ açıklamaları karşısında Iraklı siyasi liderler suskun kalıyor’’ dedi. Haşimi, barışçıl uğraşları sebebiyle yakınlarının bile kendisine karşı olduğunu ve ailesinden iki kurban verdiğini belirtirken, “Teröre karşı savaştım ve şimdi bana terör suçlamasının yöneltiliyor. Son derece üzgünüm” dedi. Irak Cumhurbaşkanı Celal Talabani ve Irak Milli Meclisi Başkanı Usame Nuceyfi’nin ise Haşimi sorunun yargı yoluyla çözülmesi konusunda anlaştığı açıklandı.
Star-29 Aralık 2011 Perşembe

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder