26 Ocak 2013 Cumartesi

Başbakan’dan şok suçlama!

Başbakan: Canlı yayında ilk kez söyledi… “Almanya’da mezhebi olarak Türkiye’yi bölmeye çalışan yapılanmalar var.”  dedi.  

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, terör sorununun çözüm sürecine ilişkin ‘Bizler, bu çözüm sürecinin içerisinde her türlü enstrümanı kullanmaya hazırız’ dedi. Başbakan Erdoğan, 24 TV’de Sansürsüz Özel programında soruları cevapladı. İmralı ile terör örgütüne silah bıraktırma sürecinin ne aşamada olduğuna ilişkin olarak Erdoğan şunları söyledi: ‘Ne zaman gidilmesi gerekiyorsa, MİT ile görüşmelerimizi yapıyoruz. Nabız tutmamız lazım. Tutamazsak karşı tarafta kalır. BDP heyeti için İmralı ile bir görüşme takvimimiz yok. Buradan gelen şeyler, geri döndüğünde, bu tahrike dönüşüyorsa aynı şekilde devam edemeyiz.”

Öcalan’a televizyon benim talimatım

Sözlerinin, Ahmet Türk’ün Diyarbakır konuşması ile ilgili olup olmadığının sorulması üzerine Başbakan Erdoğan, ‘Ben nasıl sözlerime dikkat ediyorsam o da etmeli’ dedi. Öcalan’a televizyon tahsis edilmesiyle ilgili bir soru üzerine de Erdoğan, televizyon talimatını kendisinin önceden verdiğini kaydetti. Erdoğan, şöyle konuştu: ‘Adalet bakanımı diğer tarafa verdiniz ona da verin diye uyardım. Sayın Bahçeli’nin bu tür şeyleri yanlış buluyor. Riske girdiğimizin farkındayım. Ama ülkemizin refahı için bu riski almaya hazırız ve bunu alacağız. ‘

Sarkozy ve Merkel’i uyardım

Terörle mücadelede uluslararası destek alamadıklarına dikkat çeken Başbakan, 3 yıl önce Sarkozy’nin terör örgütü liderlerini teslim edeceğini söylediğini, kendisinin gittiğini ancak hala teslim edilen kimsenin olmadığını kaydetti. Erdoğan, ‘Dedim ki ‘Böyle giderse, bugün bize, yarın size.’ Almanya sırada. Merkel’e anlattım, ‘Suçlu iade anlaşmamız var. Bize teslim edin’ dedim. Almanya’da çok daha ciddi sıkıntılarla karşı karşıya kalabilir. Almanya’da mezhebi olarak Türkiye’yi bölmeye çalışan yapılanmalar var. Almanya bunu destekliyor, parasal olarak da destekliyor. Söyleyince rahatsız oluyorlar. Şubat ayında ziyaretleri var. Bu konuyu tekrar kendileriyle konuşacağız’ ifadelerini kullandı.

Kaynak: f5haber.com – 26.01.2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder